AŞKA YOLCULUK / 23.BÖLÜM : Sofi Oluş Öyküleri (YENİ BÖLÜM)

AŞKA YOLCULUK / 23.BÖLÜM : Sofi Oluş Öyküleri

2005 yılı üniversite sınavları tercihler dönemi puan yüksek değil. Okuduğum okuldaki öğretmenlerimle konuşmalarımız sonucu Azerbaycan’ı yaz dediler. İlkten nasıl olur kalacak yer, para, başka bir ülke vs.. hocalarım dediler orda kalacak evlerimiz var, para sıkıntı olmaz hayat ucuz dediler. Parantez o sıralar başka bir cemaatin içindeydim okulumda hakeza öyle. Bismillah yazdık Kırgızistan, Kazakistan, Özbekistan, Azerbaycan Türkiye’den de birkaç üniversite vardı. Sonuçlar gelir Azerbaycan. Gideriz oradaki yurda yerleşiriz dedik. Alışma dönemleri ülkeye, okula, yurda. 1 sene bir şekilde geçer. Sonra sıkıntılar başlar hamdolsun. Yurttan ayrılış, arkadaşlarla ayrı bir eve çıkış. İnsana güzel gelir yeni ortam farklılık falan. Sıkıntılar evde düzensizlik(yemek sırası, temizlik…) oradan da ayrılış. Arkadaşların yanından başka eve misafirlik de kurban sığınma de. böyle böyle 1 er aylık dönemlerle evden eve geçmeler. Bir şeye hazırlıyorlar ama o an düşünemiyorsun bunları. En son kaldığım ev tam drama, haramın her türlüsünün uygulandığı ev. Bizimde yabancı olduğumuz konular olduğundan ruh sıkılıyor tabi. Final vakitleri yaklaşıyor böyle bir ortam. İlk sene yurtta kaldım demiştim, oradan bir arkadaş sofiymiş onla muhabbet devam etti bu süreçte. Aradım kardeş böyle böyle 1 ay kaldı sınavlar bitine kadar müsaitsen misafirliğe. Gele…’Tamam tamam gel’ deyince rahatladım. Sofi eve gideceğiz bilmiyoruz tabi sofilerin evi olduğunu. İnanır mısın kapının ziline bastık içeri adımımı attım, karın güneşi görmesi gibi de, oruçlunun orucunu açtığı anda içtiği 1 bardak sudan aldığı keyif de. Vücudum kalbim bir acayip oldu. Girdik tanıştık konuştuk. Yatsı oldu hatme vakti. Dedi sofiler bizim bir işimiz var içerde uzun sürmez kapı kilitli olur korkma bağırma falan bir şey olursa meraklanma eyvallah başladı hatme aman aman bir sesler. Dedim bunlar birbirlerine girdi. Kapı açıldı ben bekliyorum kanlar, mor gözler bunlar sarılmış birbirine gülüyorlar. Sorumlu sofi vardı anlatmaya başladı böyle böyle (cezbe). Neyse tövbe almadım. Türkiye’ye geldim. Memlekete Kütahya Gediz’e. Müzik sistemi vardı 2+1 bozuldu tamire çıktım geziyorum dükkânları hiçbiri yapamıyor nereye gittiysem aynı cevap. Yahu dandik hoparlör nasıl tamir olmaz. En son bir dükkâna girdim aynı cevap. Dedim burada yapacak bir yer yok mu bunu. Bir yer tarif etti. Gittim oraya. Böyle böyle abi. Tamam kardeşim yaparız otur sen. Oturduk baktım Semerkand dergiler ALLAH ALLAH. Bakü’den gördük dergileri. Sordum abi bu dergiler nedir, kim satar, nerden alırım. Bizim vekil abi esnaf; dedi seni bir yere götüreyim konuşuruz. Akşama İstanbul’a yolculuk var oradan Bakü’ye sabah uçak, 4.sınıf arefesi kurban. Gittik anlattı bir baktım tövbe aldım 8 şart anlatılıyor..

(“AŞK’A YOLCULUK Facebook Sayfasını Takip Edebilirsiniz -> www.facebook.com/AskaYolculukSofiOlusOykuleri)

Abi dedim gece yaparsın diyorsun da akşam gidiyorum.3 gün vakti var dedi. Neyse Bakü’ye vardık. Bakü de vekil abiye dedim böyle böyle. Tamam şimdi yaparsın dedi. Yani kurban tövbeyi Türkiye’de aldık 8 şartı Azerbaycan’da yaptık:)
Ondan sonra ilk defa Menzile gideceğiz. O da Elhamdülillah Azerbaycan’dan nasip oldu. Okul bitti dönüş zamanları haziran temmuz. Kafile hazır otobüs kiralandı. Yola çıktık geceleyin.2 saat gittik yolumuzu kesti bir araç. Otobüs şirketinden biri, ee para istiyor halbuki anlaşma paranın yarısı peşin yarısı gelince. ee şimdi isterim ben hey Allahım. Yanımda o kadar para yok adam anlamıyor. 2 saat bekledik Bakü’den abi geldi parayı verdi. Tam gideceğiz kafileden bir sofinin hanımı da gelecekmiş 2 saatte onu bekle. Sabah vakti geldi, sabah namazı kılınacak. Sular kesik:)).kurbanım aşağı yukarı 7 saat geçti 100km anca gittik. Sıkıntılar başladı anlayacağın. Dağıstan’dan gelen Molla abiler vardı sohbet anlatacaktı plandı hoparlör sistemi bozuldu. Yazın sıcağı klimaları açın dedik klimalar çalışmıyor. Dedik bari su içelim. Su az kaldı 1 bardak anca yeter. Kurban gittik Gürcistan’ı geçtik Türkiye sınırına yaklaştık otobüste sıkıntı başladı. Ne olacak samsunda sofi var tamir ettiririz. Gittik sofi yok. Ne yapacağız Sivas’a kadar idare edelim. Sıkıntı ciddi değil ama tamir edilmesi gerek 1saatlik iş. Sivas’a geldik öğleye az bir şey var. Tamirciye verildi çarşıdayız, öğleyi kılacağız gideceğiz hesapta. İkindi oldu, akşam oldu 1 saatlik iç 8 saatte anca bitti. Dedik abi çıktığımız beri onca sıkıntı Menzil’i arayalım söyleyelim. Aradık kurban dediler ki; sofiler sorduk meraklanmayın bu ziyaretinizin kabul olacağına alamet, sabır. Elhamdülillah bundan sonra otobüs patlasa kim takar. Böylece vardık kurban. İlk defa Gavsım’ı Efendimi(k.s.) gördük. Gerisi anlatmakla bitmez… Memlekete varınca aileme açtım konuyu aradan kaç ay geçti aileme söylemedim, gelince söylerim diye. Anne baba böyle böyle annem ağlamaya başladı. Ne oldu annem oğlum bizim akrabaların çoğu bu yolda ben de kaç senedir girmek istiyorum. Senin de girmeni istiyordum ama ağır gelir kaldıramazsın diye söylemedim dedi. Ben de duygulandım. Rabb’im bir zaman sonra annemi kardeşimi de nasip etti bu kapıyı, sırada babam var inşallah. Kurbanım çok uzattık işin özeti şudur; Rabb’im isteyince rüyalarımda görmediğim ülkeye götürür, orada da bu kapıyı nasip eder. Rabb’im istemeyince de; ailemin ve akrabalarımın bildiği bir tek benim bilmediğim bu kapıyı, burnunun ucundayken de göstermez. Derim anneme; Boğaziçinde okuyup da bu kapı nasip olmayacağına, Bakü’de okurum bu kapıda olurum. Şükürler olsun. Selamünaleyküm.

AŞK’A YOLCULUK Facebook Sayfasını Takip Edin

●AŞK’A YOLCULUK hakkında bilgi almak için tıklayın

●AŞK’ A YOLCULUK  bir önceki bölüm için tıklayın

●SİZDE DE BU ADRESTEN  HİKAYENİZİ GÖNDERİN YAYINLAYALIM

GAVSI SANİ(K.S.A)”  Sayfasına Gitmek İçin Tıklayın     >

2 responses to “AŞKA YOLCULUK / 23.BÖLÜM : Sofi Oluş Öyküleri (YENİ BÖLÜM)

1. Geri bildirim: AŞKA YOLCULUK / 24.BÖLÜM : Sofi Oluş Öyküleri (YENİ BÖLÜM) « Menzil – GAVSI SANİ(K.S.A)·

2. Geri bildirim: AŞKA YOLCULUK / 24.BÖLÜM : Sofi Oluş Öyküleri (YENİ BÖLÜM) | Menzil – GAVSI SANİ(K.S.A)·