AŞKA YOLCULUK / 24.BÖLÜM : Sofi Oluş Öyküleri (YENİ BÖLÜM)

AŞK’A YOLCULUK: Sofi Oluş Öyküleri / 24.BÖLÜM

148785841824980

Bir gün kardeşimin yanına gitmiştim. Bankada çalışıyordu. Ben de bankadan yeni istifa etmiş tatil yapıyordum. Bana dedi ki abi Menzil ’de bir Allah dostu varmış yanına gidince kötü alışkanlıklardan (alkol alıyordu) kurtuluyormuşsun. Bende alaycı bir şekilde sen yine düzelmezsin dedim. Bana birkaç hikâye anlattı bende “O zaman al bilet seni götüreyim dedim. Öyle olmaz, onlar istemeyince gidemiyorsun ben bilet aldım otobüse binecekken göğsüm sıkıştı binemedim dedi. Bende hadi oradan sen bilet al bak ben seni nasıl götürüyorum dedim. Sonra içimden madem Allah(cc) dostu niye hayır için gidecek birini çağırmasın ki diye düşündüm. Sonra bu bizim kardeşimiz ben gidince kal derse gelmem falan deyip duruyordu. Ben de ya bu herif gider gelmez eşi, işi çocukları annem babam mağdur olur diye düşünüp kendim götürmeye kesin karar verdim. Sonra bindik kafileye çıktık yola, bir ilahi aşkı bir Allah sohbeti… Otobüste yolculuk yaptık ama ben ajan, gazeteci gibi sadece boş boş bakıyor nedir bunlar diye anlamaya çalışıyorum da anlamsız geliyor. Neyse hiç kılmadığım kadar namaz kılarak köye vardık. Bir garipsedim giderken yollar bomboş her yer dağ taş kuş uçmaz kervan geçmez yerlerden bir anda köyde Eminönü kalabalığı insan görünce şaşırdım bunlar nerden çıktı diye. Sonra baktım ki doğulu bir sürü acayip giyimli insan, bankada yönetici kadrosunda 18 yıl Ortaköy-İstanbul’da 35 sene olunca… Sonra içimdeki (Karadenizliyiz) ses oğlum senin burada ne işin var diye söylenip duruyordu. Acayip darlanıyordum. Camiye girdik, namaz vakti yaklaşıyordu birden saflar yarıldı nur yüzlü, aksakallı, acayip büyük bir amca geldi selam verdi millete acayip bir şeyler oldu selam alırken ortalık bir karıştı geçti namazı kıldırdı, ama ne namaz..Neyse ziyaret var dediler baktım herkes el öpüyor. Bir düşündüm ya ben zaten aksakallı büyük birini nerde görsem elini öperim diye ben de gittim öptüm ama bir anda şoke oldum elimi dudaklarıma götürdüm Allah’ım benim iki çocuğum oldu doğduğu gün öptüm fakat böyle bir şey hissetmedim neydi bu öptüğüm diye baya bir şaşırdım. Sonra baktım insanlar ben pişmanım diyor. Düşündüm ne var her zaman tövbe kapısı açık diyorlardı duymuştum. Ben gittim ben de pişmanım dedim. Ardından tövbe istihare namazı kılacaksın filan anlattı düşündüm tamam dedim namaz Allah (cc) için daha önce bazı işler hallolsun diye kılmıştım aynısı diye kabul ettim..

(“AŞKA YOLCULUK Facebook Sayfasını Takip Edebilirsiniz ->www.facebook.com/AskaYolculukSofiOlusOykuleri)

Ben ramazanda eve gelirken camiden insanlar teravih namazından çıkıyordu, ben de Allah’ım 35 yaşına geldim San’a hiçbir şey yapmadım bu gün oruç tuttum, faiz sattım, yalan söyledim, harama baktım, namaz yok, aç mı kaldım belli değil ne olur beni huzuruna çağırmadan cehennemin en dibine at. Biliyorum hak ettim. Karşına çıkarıp da iyice mahcup etme. Yalnız kurban olayım şu verdiğin çocuklarımı kurtar. Bende Sübhaneke yok ben ne vereceğim diye ağlardımben kurban olayım çocukları kurtar derken Menzil ‘de herkes bana kurban diye hitap ediyordu. Yoksa ben bunu istiyordum da koyun olamayacağımı bilmiyor muydum diye hıçkırıklara boğuldum. İstanbul’a geldik. Bir komşumuz var hacı anne dinini diyanetini bilen. Bu hacı anneye seslendim hacı anne ben Menzil’e gittim diye kadın bir bağırdı “Oğlum ben yıllardır dua ediyorum bana henüz nasip olmadı Allah (cc)haccınızı kabul etsin bize de nasip olsun.” deyince soru filan kalmadı millet bizi kravatlı eli cebinde milletin ağzımıza baktığı adam gibi bir şey sanıyor. Nasıl diyeceksin Sübhaneke yok sonra o âlim tanıdığa gittim abi ben Menzil’e gittim diye söyleyince banyo yaptın mı tövbe namazı kıldın mı diye sert bir sordu bende evet deyince bir sarıldı. Mübarek boynu kopartacak sandım ona da soramadım (bizi adam sanıyor ya) gittim eve aldım Meydan Larousue ansiklopedilerini elime başladım Seyit-Gavs-Mürşid-Evliya-Evliya nasıl anlaşılır vs. okudum bir de baktım ki piyangodan büyük ikramiye çıkmış biz bilet almadık diye kabul etmeyi beceremiyoruz. Hemen aldım hanımı karşıma ben dedim Menzil’e gidiyorum? (banka müdiresi kendisi) dedi tamam kardeşini götürdün ya. Dedim bak hacca giden evde niyet ediyor biz büyük bir nimet yakaladık fakat niyet yoktu (kardeşi götürmüştüm) şimdi adam gibi niyet edip gitmem lazım diye ve gittim. Şimdi bizim çocuklarda namazlar, hatmeler… Hanım yazları yaz Kur’an okulunda kızlara Kur’an dersi veriyor, bizde de bir karış sakal herkes dua ister, kardeşim namazını kılar o da ayrıldı bankadan. (Dedi abi ben 8 yaşında esrarla başladım içtiklerimin sen adını bile duymamışsındır) bıraktı çok şükür. Babam bir kere Mübarek’in arkasında namaz kıldı o sene annemle hacca gitti…

Mübarek çok nazik, çok beyefendi, nurlu kelimelerin tarifine yetmediği biri.. Bir genel müdür, genel kurmay başkanı kolay kolay seçilmezken, dost’u olan, ceddinden seçilen biri…

AŞK’A YOLCULUK Facebook Sayfasını Takip Edin

●AŞK’A YOLCULUK hakkında bilgi almak için tıklayın

●AŞK’ A YOLCULUK  bir önceki bölüm için tıklayın

●SİZDE DE BU ADRESTEN  HİKAYENİZİ GÖNDERİN YAYINLAYALIM

GAVSI SANİ(K.S.A)”  Sayfasına Gitmek İçin Tıklayın     >

One response to “AŞKA YOLCULUK / 24.BÖLÜM : Sofi Oluş Öyküleri (YENİ BÖLÜM)

1. Geri bildirim: AŞKA YOLCULUK / 25.BÖLÜM : Sofi Oluş Öyküleri « Menzil – GAVSI SANİ(K.S.A)·