AŞKA YOLCULUK / 25.BÖLÜM : Sofi Oluş Öyküleri

AŞK’A YOLCULUK: Sofi Oluş Öyküleri / 25.BÖLÜM

 

Esselamu aleyküm… 148785841824980

20 yaşında bir üniversite öğrencisiyim. Aydın diye adlandırılan öğretim görevlilerine sıkıntı yaşatan bir öğrenciyim.
Çünkü ben muhafazakar diye adlandırdıkları kesimin aşırı dindar ve gerici kısmını temsil etmekteymişim.
Halbuki tek kelimelik bir varlığım ben; “KUL!”
Bu açıdan kendimi ifade etmek zorunda kaldım sürekli. Haklı olarak verdiğim savaşta kendimi savunmak durumundaydım.
(Malum birilerine göre neslimiz tükenmekte(!)) Yalnız kalma pahasına da olsa dayanmaya çalıştım.
Fakat tek başıma yüküm çok ağırlaşmış ve beni aşmaya başlamıştı.
İnsan her başı sıkıştığında yanında içini rahatlatacak birini arar ya hani… Kimse yoktu.. Hiçkimse…
Derdiniz o kadar büyüyor ki, kalp daralıyor artık.
İşte tam da o dönemlerde, babam Menzil’e gitmeye başladı yıllar sonra. Ben küçükken daha sık giderdi.
“Sofi” ve “Kurban” kelimesini ondan duyardım. Ama sadece arkadaşlarına onları sevdiğini belirtmek için
kullandığı bir hitap diye bilirdim. Çocuk aklı işte..Kimse anlatmayınca nerden bilsin sofiliği, Hz. İsmail gibi kurban olmayı..
İşin aslı çok daha derin, kalbi ve manidarmış.

Ve babam artık daha sık Menzil’e gitmeye başladı. Benim içimde de anlam veremediğim bir hasret başladı.
Babasını çok seven bir kız çocuğu olarak ondan ayrılmak istemeyişime veriyordum bu hasreti. Hey hat! Kalbe muhabbet düşüyormuş meğer.
Evet özlüyordum ama hiç görmediğim “Can Babam’ı” özlüyordum. Hiç gitmediğim köyünü özlüyordum. İnsan hayatında bilmediği birini, gitmediği bir yeri özler mi?
Bunun üzerine bir de Can Babam’ın Evlad-ı Rasul olduğunu öğrendim ya kimse tutamaz beni! Gideceğim dedim.
Nasip ne zamansa o zaman gidersin dediler. Önce bir çağırsınlar seni, sıranı bekle dediler. Doktorların hepsi aynı dedim, Zira o “Kalp Doktorudur”.
Bekledim bende, çağrılacağım günü bekledim. Rabbim “bittim” dememe ramak kala “Yettim Kulum” dedi çok şükür ve çok geçmeden çağrıldık Menzil’e.

Bir cuma gecesi yatsıdan sonra kafileyle yola çıktık Trabzon’dan. Allah’ım! gidene kadar dinmedi gözümün yaşı. Gerçekten “Yapmış olduğum günahlardan ben pişmandım.Bir daha yapmayacaktım.”
hem pişmanlık hem de sevinç gözyaşlarıyla,dağları aşarak yurduna varıp yolu tamamladık. Menzildeydik! Elhamdülillah.. Adıyaman gibi kurak bi iklime sahip yerde yemyeşil bir köy Menzil.
Rabbimin rahmetini her zerresinde görebiliyor insan.

İkindi vakti hatmeye yetiştik çok şükür. Menzil’e ilk kez gidenler çok nasipli olur derler. İlk hatmemi Can Babam’ın evinde yapmıştım.Rabbim tüm sofi olacak kardeşlerimize nasip eyler inşallah.
Hatmeden sonra koşa koşa Markad’a gidip adaplı bir şekilde içeri girdik. Bu yolda adap önemliymiş. Can Babam diyor ki; “Vusülsüzlük, usulsüzlüktendir.”. Biz de usulünce girdik Markad’a.
Öyle güzel bi kokusu, öyle özel bi huzuru varki… Anlatılamaz.

Kavuşma vakti yaklaşıyordu. Can Babam’ın camiden eve geçme vakti geliyordu. İlk kez görecektim O’nu(ks).
Yine bi hasret sardı içimi.Avluya geçtik ve beklemeye başladık. İçimden “Ya Gavsım! sen çağırdın, ben de ayağına geldim. Artık göreyim Seni.” diyip tekrar yaşlarım dökülmeye başladı.
Ve o an! Kapıdan avluya bir girişi vardı ki…..
Rabbim! yeşil cübbesi beyaz sarığı.. Bu nasıl bir heybettir. Bu ne güzel bir doktordur. Ne güzel iyileştirendir. Bir an atılıp eteklerine ellerini öpüp doyasıya ağlayasım geldi. Ağlamadım. Durdu zaman. Durdu gözyaşlarım. Gözlerim durdu ama kalbim ağlamaya başlamıştı.
Günahlarıma ağlamaya başlamıştım. Onca yılın acısı bir anda yük oldu kalbime.Yaptıklarımın ve yapmamam gereken şeylerin farkına vardım. Mübarek’i gördüğüm günden beri ağlıyor kalbim.

Sofi olduktan sonra hiç bir şey imkansız görünmedi gözüme. Attığım ve atacağım adımlardan korkmuyorum. Zalime karşı başımı dik tutabiliyorum. Çünkü artık sırtımı sağlam bi kapıya dayamışım. O kapı, Gül Peygamber’e açılıyor. O kapı, Hakk’a götürüyor.
O kapı, beni özüme döndürüyor..

 

AŞK’A YOLCULUK Facebook Sayfasını Takip Edin

●AŞK’A YOLCULUK hakkında bilgi almak için tıklayın

●AŞK’ A YOLCULUK  bir önceki bölüm için tıklayın

●SİZDE DE BU ADRESTEN  HİKAYENİZİ GÖNDERİN YAYINLAYALIM

GAVSI SANİ(K.S.A)”  Sayfasına Gitmek İçin Tıklayın     >              
3 responses to “AŞKA YOLCULUK / 25.BÖLÜM : Sofi Oluş Öyküleri

  1. Geri bildirim: AŞKA YOLCULUK / 26.BÖLÜM : Sofi Oluş Öyküleri (YENİ BÖLÜM) « Menzil – GAVSI SANİ(K.S.A)·

  2. Geri bildirim: AŞKA YOLCULUK / 27.BÖLÜM : Sofi Oluş Öyküleri (YENİ BÖLÜM) « Menzil – GAVSI SANİ(K.S.A)·

  3. Geri bildirim: » AŞK’A YOLCULUK | 26.BÖLÜM : Sofi Oluş Öyküleri·

Bir Cevap Yazın

