AŞKA YOLCULUK / 26.BÖLÜM : Sofi Oluş Öyküleri

AŞK’A YOLCULUK: Sofi Oluş Öyküleri / 26.BÖLÜM 148785841824980

Selamun aleykum.

Lise dönemindeydim henüz, çeşitli günahlar işlerdim. Günah nedir bilmezdim. Yerimde durmaz hep eğlence arardım. Dost olsun arkadaş olsun berbat haldeydi. Dinden haberi olmayan her lafta kalbimiz temiz diyen şahıslardı. Lise 3’e geldiğimde arayış içerisindeydim. Yolumu kaybetmiştim adeta ne yapmalıyım, dünyaya neden geldim, amacım ne? Diye çalkantılarla gidip geliyordu düşüncelerim. Namaz kılmalıyım dedim koştum anneme. O öğretiyordu namazı, okuma yazması yoktu ne yapılacağını söylüyordu. Ben de uyguluyordum. Kâfi değildi biliyordum, ne yapacağımı da bilmiyordum. Çeşitli kitaplalar okudum, anlamaya çalıştım. Takvim yaprakları okuyordum arada bir. Bir duaya rastladım, eğer bir insan bu duayı her namazdan sonra okursa hidayete erer ve Allah onu sevdiğine gönderir yazıyordu.
Okuyordum, dua ediyordum. Dayanamaz haldeydim o kadar gereksiz, o kadar değersiz hissediyordum ki kendimi. Lise 3’ün 2. dönemiydi. Bir gece kış vakti dükkânı kilitleyip eve gidiyordum. Hafiften yağmur yağıyordu, dua etmeye başladım, göz yaslarımı tutamadım. “Ya Rabbi bu dünyaya gönderdin, San’a kulluk ve itaatte bana yardım eyle. Ne olur af eyle. Ben dinimi öğrenmek istiyorum bana öğret ya Rabbi” diye dualar ediyordum. O gece yan komşumuz kanserden dolayı çok ağırlaşmıştı, ölecek dediler. Kendime geldim. Ölüm bu, genç yaşlı dinlemiyor diye adım adım ilerledim eve doğru. Abdest aldım, yalnız bir odaya geçtim. Namaz kıldım, tevbe edecektim, secdeye vardım. Duaya, tevbeye başladım. Her yer dönüyordu sanki sallanıyordum. Bir saate yakın bir secde oldu, kaldırdım kafamı evet dedim artık tek gayem bu olacak: Rıza-ı İlahi. Dikkat ediyordum artık hallerime ama yine de eksikti bir şeyler. Farkındaydım okuduğum kitaplarda Mürşid -Mürid kıssaları, halleri ve o yoldaki yürüyüşleri aksediyordu.
“Bu devirde var mıdır acaba böyle Mürşid, varsa nerede?” bu düşüncelerle zamanım geçiyordu. Bir gün yine okul çıkışı eve gittim, yemek yedim, namaz derken dışarı çıktım. Tam dükkâna gideceğim, bir arkadaşım çıktı. Hadi gidelim tevbe et artık dedi. Ama ben geçen gece tevbe ettim dedim. Peki ya bütün günahlara veda ettin mi, helallik aldın mı dedi tam olarak yapamıyordum, farkındaydım, hayır dedim. Tamam, işte gel dedi. Benim dükkâna gitmem gerek ama başka zaman olsa olmaz mı dedim. Al babanı ara durumu izah et, izin verir dedi. Aradım baba ben tevbe etmeye gidiyorum 30 dakikaya dönerim dedim, tamam evladım dedi. Şaşkındım çıktık gittik, içeri girdik abdest aldık. Selam verip içeri oturduk. Vekil bir abi geldi elimden tuttu ne dersem tekrar et dedi. Tamam dedim söyleneni aynen yapmıştım. İçimde o kadar yoğun muhabbet hâsıl oldu ki ne olduğunu anlamadım. 8 şart talimatı verildi, geçtim bir köşeye oturdum, bir grup genç çay ile oturdu yanıma, anlatmaya başladılar. Çok samimi ive içtendiler. Kanım kaynamıştı, sanki kırk yıldır tanışıyoruz. Dükkâna gittim, babam öptü yüzüne nur gelmiş aferin dedi. Gece oldu 8 şartı yaptım uyumak için yatağıma girdim. Bir bahçedeydim rüyamda, cennet diyorlar tahta kapı kasaları var…

(“AŞK’A YOLCULUK Facebook Sayfasını Takip Edebilirsiniz ->www.facebook.com/AskaYolculukSofiOlusOykuleri)

8 şartı yaptım uyumak için yatağıma girdim. Bir bahçedeydim rüyamda, cennet diyorlar tahta kapı kasaları var ama kapısı yok, sadece kasaları üzerinde Ayet-el Kürsi, İhlas yazılı. 2 kapı 2sinden geçtim. Uyandım, ezan okunuyordu. Namaz kıldım. Vakfa gidip geliyorum. Bütün okulda bir şaşkınlık, kimse inanamıyor halime, ne oldu sana diyorlar. Herkesten helallik alıyorum ve özür diliyorum. Hocalar evladım kim dua etmişse duası kabul olmuş ve seni doğru yola döndürmüş diyorlar. Artık kitaplar okuyor, az uyuyor ve insanları incitmemeye dikkat ediyorum. Sohbet ediyorum, bu yolu ve güzelliğini anlatıyorum. Çoğu kimse tevbe aldı. Eğer bu yol seni değiştirdiyse gerçekten Hakikat olmalı diyorlar. Aradan zaman geçti, artık insanlara vurmak kızmak yerine katlanıyorum. Ailem şaşkınlıkla bakıyor, komşular halimi görmüş olacak ki eve gelip beni konuşuyorlar ve ne güzel insan olmuş diyorlar. Mahalleden de tevbe alıp bu yola girenler oldu. Artık başkayım, başka konuşuyor ve başka bakıyorum. Demek Mürşidler hep var, müridler hep var. Bulmak lazım, inanmak ve dinlemek lazım. Halen sofiliğe devam ediyorum ve eski halim unutulmuş. Dua ile vesselam…

AŞK’A YOLCULUK Facebook Sayfasını Takip Edin

●AŞK’A YOLCULUK hakkında bilgi almak için tıklayın

●AŞK’ A YOLCULUK  bir önceki bölüm için tıklayın

●SİZDE DE BU ADRESTEN  HİKAYENİZİ GÖNDERİN YAYINLAYALIM

GAVSI SANİ(K.S.A)”  Sayfasına Gitmek İçin Tıklayın     >              
Bir Cevap Yazın

