VİRDİ ÇEKEMEME VE VESVESELER ÜZERİNE

SORU | “Virdim çok uzuyor ve adapte olamıyorum. Dünya işleri de üzerine geliyor. Bazen çekemiyorum. Acaba ben ihlaslı mı çekemiyorum? Gafleti neden atamıyorum? Çok mu günahkarım yoksa ben mürid olamadım mı mürid olarak kaydedilmedim mi? Yardımcı olur musunuz..

CEVAP | Hayırla geldiniz. Rabbim hayırlı mübarek etsin. Öncelikle sevinin çünkü eğer Rabbul alemin bir kulunu zikredecekse ancak ona zikir nasip olur. Size de nasip olmuş.

“Artık Beni zikrediniz ki Ben de sizi zikredeyim ve Bana şükrediniz, Bana nankörlükte bulunmayınız.” (Bakara / 152)

İnna lillah ve inne ileyhi raciun diyoruz değil mi? Manası Allah’ dan geldik onun kudretine döneceğiz. Ruh Allah-u Teala’ dan geldiğini biliyor. Ve ona döneceğini de biliyor. Zikir ise ruhun gıdasıdır. Çünkü vird ile ruha Allah-u Teala’ yı hatırlatırsınız. Ruh, sevdiği şeyi anmak ister

Bu anmaya engel olabilecek düşmanlar var; şeytan ve nefis. “Çünkü şeytan insanın apaçık bir düşmanıdır.” (İSRÂ – 53). Kul Allah’ ın rızası içi bir iş yapmaya niyet etse engel olmak için ellerinden geleni yaparlar. Eğer engel olamazlarsa bu sefer kardan zarar ettirmeye çalışırlar ve bu yolda çabalarlar. Bu çabalardan ilki vesveseler; kuşku, kuruntulardır.

“Andolsun, insanı biz yarattık ve nefsinin ona verdiği vesveseyi de biz biliriz. Çünkü biz, ona şah damarından daha yakınız.” (KAF – 16)

“O gizlice vesvese verenin şerrinden” ( Nâs / 4)

“O, insanların göğüslerine vesvese verir.” ( Nâs / 5)

Hastalığımızı kabul edip manevi doktora halimizi arzuhal ettik. Yazdığı manevi reçeteyi uygulamaya çalışıyoruz. Zikir kalbin hakkıdır. Nasıl ilaç bir alınıp bir alınmazsa ya da gerekenden az alınırsa fayda vermez, bu da böyledir.

‘Çok mu günahkarım?’ diyorsunuz, hepimiz öyleyiz. Bu yüzden bu kapıdayız, Peygamber varisi rabbani alimlerin yolunda cemaat halinde düzelmeye niyet ettik. Bu gibi düşünceleriniz vesveseden ibaret. Ancak öncesinde dile getirdiğiniz ihlaslı çekememek, gafleti atamamak konularında işin hikmetini öğrenmek için doğruyu aramanız.. Yapmanız gereken, vesveselere takılmadan bunu yapmak.

Vird esnasında Allah’ın yarattığı hiçbir varlık ve hiçbir şahıs düşünülmez, aksi hali gaflettir. Sadece Allah düşünülür. Aklımız dağılabilir, olabilir. Tekrar aklı kalbe yöneltmeye zorlayacağız. Bu şekilde azimle devam edersek zamanla bu iş kendiliğinden olacaktır.

Virdi zor çekme veya çekememenin sebepleri şunlar olabilir; günahlar, haram yiyecek, zulmetli gıda, gıybet, kötü arkadaş, dünyaya meyil, ehl-i dünya ile ünsiyet, ailevî huzursuzluk, gafil birinin bulunduğu ortamda bulunma..

Bu sebeplerden en etkilisi çoğumuzun aklında belki de arka sıralarda kalan ‘beraber olduğumuz insanlar’ dır. Atalarımız boş yere “Bana arkadaşını söyle sana kim olduğunu söyleyeyim” dememişler. Her kap içindekini sızdırır. Beraber olduğunuz insanlar ehli dünya ise, gaflet ehli ise sizin bu gafletten etkilenmemeniz için çok büyük bir maneviyata sahip olmanız gerekir ki bu da biz de yoktur. İlk önceliğimiz böyle ortamlar da bulunmamak olmalı. Lakin çoğu zaman dünya işleri sebebi ile böyle ortamlarda bulunmak zorunda kalabiliyoruz. Mecbur kalarak bu ortamda kalırsak gönül bağı olarak mürşidimize yönelebiliriz.Yönelmeyi becerebilme derecesine göre de o ortamda kendimizi muhafaza etmiş oluruz. Ancak size tavsiyem her ne şart, ortam olursa olsun gaflet ehli ile beraber olmamaya meyilli olmanız ve zorunda kaldığınız durumlarda ise mürşidinize rabıta ederek etkilenmeyi en az seviyeye indirmeye çalışmanız. Aslında bizden beklenen her şartta bu bağı korumak…

Vesveseler konusu hakkında ise size tavsiyem kaale almamanız. Eğer kaale alır, değer verirseniz düşman hedef büyüterek tekrar gelecektir. Ancak onlara vesveseleri önemsemediğinizi gösterebilirseniz kaçıp gideceklerdir. Kurban hadisesinde İbrahim a.s. oğlu İsmail’i kurban etmek için götürmek istediğinde şeytan kahrolmuş ve vesveseleri ile İbrahim (a.s), Hacer annemiz ve oğulları İsmail’ i rahatsız etmeye çalışmış lakin üçünden de eğer Allah emrettiyse bize onu uygulamak düşer cevabını alarak terslenmesinin ardından en son şeytan başka şeyler de söylemek istediği sırada İsmail a.s. yerden bir taş kaptı, şeytana atarak sol gözünü kör etti. Bunun üzerine şeytan oradan perişan bir vaziyette, hiçbir sonuç alamadan kaçıp gitti.

Virdini hakkıyla çekenlere ve mürşidine yük olmayanlara selam olsun.

Eklenen Soru| Virdi bölerek çekmek konusu

Cevap| Muhammed Saki Erol’ a bizzat sorduk: “Tek seferde çekmek mi eftal bölerek çekmek mi?” diye. “Bölerek” buyurdular. Başlı başına bir zikir olan Kuran’ı Kerim de parça parça inmiştir.

Mustafa Sefa EREM

 

 Konu ile ilgili grafikler:

virdi çekememe

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s